Handelsbetingelser 2024

Forbehold:

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Hegnsfabrikken.dk. Betingelserne gælder i de tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Hegnsfabrikken.dk Hegnsfabrikken ApS sørger for levering med Post Danmark A/S (Pakker), & alternative fragtselskaber. Som udgangspunkt aflæsser vi den bestilte vare uden kvittering, det betyder at du som kunde ikke behøver at være hjemme til at modtage leveringen. Varen bliver aflæsset på Hegnsfabrikken.dk´s ansvar, ønsker du varen stillet et bestemt sted skal du skrive det i en kommentar til din ordre.

Forventet levering – Se leveringsfristen på det enkelte produkt. Såfremt der købes to produkter med forskellige leveringsdatoer vil den seneste leveringsdato gælde. Såfremt du vælger 2 eller flere varer med forskellige leveringstider, kan din ordre komme over 2 eller 3 gange. Vi forsøger dog altid at få din ordre sendt afsted samlet hvis dette er muligt.

Handelskrav:

Du skal opfylde nedenstående kriterier for at kunne handle online på Hegnsfabrikken ApS jævnfør e-mærkets handelsbetingelser 2019.

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

En aftale kan altid let annulleres af en forælder eller værge, hvis det skulle vise sig, at den er blevet indgået af et barn eller en person under 18 år.

Fortrydelsesret

Hos Hegnsfabrikken ApS har du selvfølgelig 14 dages fortrydelsesret. Det vil sige at du kan fortryde dit køb op til 14 dage fra modtagelsen af varen.

Udover at sende varen tilbage til os, kan du også udnytte din fortrydelsesret ved at nægte at modtage varen ved fragtmanden. Vælger du dette giv da venligst fragtmanden besked på at sende varen retur med det samme, således at Hegnsfabrikken.dk ikke skal vente uforholdsmæssigt mange dage på at få varen retur.

For at kunne udnytte fortrydelsesretten skal varen tilbageleveres i samme stand og mængde som modtaget. Fortrydelsesretten bortfalder så snart produkter bliver brugt så salgsværdien falder.

Husk at indpakke varen tilstrækkeligt så der ikke kan ske skader på den ved returnering. Hvis du vælger at sende varen, skal det ske til vores adresse:

Hegnsfabrikken ApS – Holmvej 9 – DK-6780 Skærbæk

Når fortrydelsesretten benyttes, skal du for egen regning sørge for at fragte varen tilbage til Hegnsfabrikken ApS.

Tilbagebetaling foregår via bankoverførsel – Derfor er det vigtigt at der sendes Reg og Konto nummer til vores mailadresse info@Hegnsfabrikken.dk. Bestilles der en vare som er enten bestillingsvare eller produktionsvare skal du være opmærksom på at fortrydelsesretten bortfalder. Endvidere kan ordren ikke fortrydes så snart ordren er accepteret og sat til bestilling eller produktion.

Reklamationsret

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indenfor 24 måneder efter varen er modtaget. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer alle fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette er selvfølgelig betinget af at reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal der indsendes et billede som dokumentation, hvorefter vi vil behandle reklamationen. Billedet/billederne indsendes på E-mail adresse: info@Hegnsfabrikken.dk

Når du returnerer varen, bedes du angive følgende bemærkninger på pakken: Ordrenummer og eller fakturanummer.

Bestilling

Bestilling af varer foregår Online. Når du har fundet den vare du gerne vil købe, vælger du en eventuel variant i form af størrelse eller farve. Tryk derefter på “Læg i Kurv” og varen er i indkøbskurven. Du kan til enhver tid se hvad du har bestilt og se det samlede beløb oppe i højre hjørne. Der kan foretages rettelser i det bestilte, lige indtil ordren er afsendt. Har du fortrudt en vare, trykker du blot på krydset til venstre for produktet i kassen.

Er du færdig med at handle og ønsker nu at bestille, tryk på “Gå Til Kassen”.

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter & alle kontrakter indgås på dansk. Bestilles der en vare som er enten bestillingsvare eller produktionsvare, skal du være opmærksom på at fortrydelsesretten bortfalder. Endvidere kan ordren ikke fortrydes så snart ordren er sat til bestilling eller produktion.

Betaling

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

Kreditkort:  Dankort, Visa/Dankort, MasterCard, Visa Electron, Maestro Card, JCB samt Bankoverførsel.

Appbetaling: MobilePay, ApplePay,

EAN Betaling: Betalingmulighed for kunder med gyldigt EAN nummer.

Bankoverførsel: Netto kontant 8 dage – Du kan vælge bankoverførsel, bemærk vi sender ikke varen afsted før betaling er registreret på vores konto. Ved valg af bankoverførsel, bedes du via egen bank overføre beløbet. Oplys venligst kunde- og fakturanummer som reference. Kunde- og fakturanummer fremgår af fremsendte faktura.

Manglende betaling
Private kunder: Efter forfaldsdato beregnes der rykkergebyr på kr. 100,00 pr. fremsendt rykker samt rente svarende til diskonto +8% p.a.

Er gæld ikke indfriet efter varslet tidsfrist, overdrages sagen uden yderligere varsel til retslig inkasso. Omkostninger, som dette medfører, pålægges kunden.

Erhvervskunder: Efter forfaldsdato pålægges der EU-kompensationsgebyr på kr. 310,00. Der beregnes rykkergebyr på kr. 100,00 pr. fremsendt rykker samt rente pr. påbegyndt måned, svarende til diskonto +8% p.a.

Er gæld ikke indfriet efter varslet tidsfrist, overdrages sagen uden yderligere varsel til retslig inkasso. Omkostninger, som dette medfører, pålægges kunden.

Bankoverførsel til vores konto i Spar Nord Bank

  • Kontonummer: 2240336548
  • Bank: Spar Nord Bank
  • Registreringsnummer: 9347
  • IBAN: DK8493472240336548
  • BIC (Tidligere Swift): SPNODK22
  • OBS: Påfør dit faktura nummer i teksten på overførsel.

(Bemærk: Bankoverførsel gælder kun for erhvervsdrivende med gyldigt CVR nr. eller kunder i udlandet).

Husk at opgive ordrenummer, navn og adresse, hvis du forudbetaler. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Som kunde har du altid en selvrisiko på 1.200 kr i din bank ved brug af dit kreditkort hos os. Dvs. at du altid kan trække en betaling tilbage fra Hegnsfabrikken ApS igennem din bank. Dette er kun gældende ved brug af kreditkort.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Hegnsfabrikken ApS eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Hegnsfabrikken ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Bemærk: Vi tager forbehold for trykfejl på både priser og informationer da der kan opstå menneskelige fejl i fremstillingsprocessen.

Levering:

Hegnsfabrikken ApS leverer til hele landet samt brofaste øer. Skulle der forekomme en bestilling til en ikke brofast ø kan Hegnsfabrikken ApS opkræve ekstra betaling for færgegebyr og tid brugt hertil.

Ved forsinket levering:

Der kan forekomme afvigelser og forsinkelser på hele eller dele af ordren. Det er derfor ikke nogen god ide at booke håndværkere til at starte på opgaven samme dag, som levering forventes. Levering af varer fra Hegnsfabrikken ApS anses for sket, når du har fået varerne udleveret. Hegnsfabrikken.dk yder ikke kompensation for tabt tid hos dine håndværkere ved forsinket levering.

Ansvar:

Det er altid kundens ansvar, at den angivne ordre på Hegnsfabrikken ApS er udfyldt korrekt. Hegnsfabrikken.dk kan ikke stilles til ansvar for, om kundens ordre på Hegnsfabrikken ApS er afgivet korrekt. Dermed er det kundens ansvar at tjekke deres ordrebekræftelser. Der ydes ingen erstatning for økonomiske tab i forbindelse med forsinket levering af varer. Dette gælder uanset om forsinkelsen skyldes fragtfirmaet, en af Hegnsfabrikken.dk leverandører eller Hegnsfabrikken.dk. Ovenstående er gældende, medmindre andet følger af ufravigelige lovbestemmelser.

Registrering af oplysninger

Vi videregiver ikke informationer til tredjepart i nogen henseender. De data, som køber opgiver, når der sker oprettelse som kunde, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.